2019. január 6., vasárnap

Diós szelet (CH csökkentett)

Tészta:
5 db tojás
5 ek eritriol
2 ek folyékony édesítő
3 ek forró víz
kevéske vanília aroma
15 dkg liszt (vagy 3 ek sima liszt, 2 ek tk liszt, 1 ek búzasikér)
1 cs sütőpor
10 dkg darált dió

Krém:
2 ek búzakeményítő (vagy sima liszt)
1 cs vaníliás puding
(ha nem akarunk vacakolni, akkor 2 cs puding)
4 dl tej
2 ek folyékony édesítő
25 dkg rama margarin
2 ek eritriol
2 ek darált dió
kevéske rum aroma

A tésztához a tojások sárgáját alaposan kikeverjük az édeítőkkel, vanília aromával, forróvízzel. Azért használok 2 félét, mert az eritriol kell a térfogathoz, a folyékony pedig az édes ízhez.
Majd hozzáadom a lisztet, sütőport, darált diót. Ha túl keménynek találjuk a tésztát a tk liszt miatt, mehet még bele 1 ek forró víz.
Majd hozzáadjuk a keményre felvert tojásfehérjét. Először csak egy kanálnyit kevertem bele, majd keverés, utána a felét, majd a maradékot nagyon óvatosan, hogy ne törjön össze a hab.
Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntöttem, és tűpróbáig sütöttem. Kb 20 perc, de sütő függő a dolog.

A krémhez kevéske tejben kikeverem a keményítőt(vagy lisztet) és a pudingport. Majd hozzáadom a folyékony édesítőt és a maradék tejet. Ezt sűrűre főzöm. Nagyon sűrű lesz!
Kikeverem a margarint az eritriollal, majd amikor a pudingos krém kihűlt, a két krémet összeverem. Végül hozzáadom a darált diót és a rum aromát.
A krémet a kihűlt tésztára kenjük, én a tetejét reszelt étcsokival szórtam meg, de szerintem mázzal is fincsi lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails