2013. január 20., vasárnap

Hamburger




Hozzávalók:

A bucihoz (6 db lesz belőle):
30 dkg liszt
1 dl tej
1 dl joghurt
0,8 dl olaj
2 dkg friss élesztő
1 tk. sütőpor
1 tk. só
2 csapott ek. cukor
1 tojás
A kenéshez 1 tojássárgája
szezámmag a szóráshoz

Így készítettem:
1. Az élesztőt megfuttattam 1 kk. cukorral kevés tejben.
Hozzáadtam a tojást, a maradék tejet és cukrot, beleszitáltam a sütőporral és sóval elkevert lisztet, végül a joghurtot, az olajat is beledagasztottam.
Szükség szerint kevés lisztet lehet még hozzá adni, a lényeg, hogy a végeredmény egy nem ragacsos, egy darabbá összeálló tészta legyen.
2. Langyos helyen, lefedve kb. duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam, hatfelé vágtam a tésztát.
Mindegyik darabot újra átgyúrtam, majd szabályos bucikat formáztam belőlük. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre sorakoztattam, 10 percig pihentettem.
3. Egy tojássárgájával megkentem a bucik tetejét, hármat megszórtam szezámmaggal, hármat üresen hagytam.
Betoltam a sütőbe, amit 180 fokra állítva csak ekkor kezdtem felmelegíteni, így a bucik szépen meg tudtak kelni közben.
Pirosra sütöttem, majd tálcára szedve hagytam kihűlni.


Hozzávalók a húspogácsákhoz:
30 dkg darált sertés- vagy marhahús
10 dkg zsemlemorzsa
fél fej apróra vágott vöröshagyma
1 ek. mustár
fél tk. só
bors
0,8 dl víz
fél ek. zsír

Így készítettem:
1. A hozzávalókat alaposan összedolgoztam (késes aprítóba öntöttem, így teljesen egynemű masszát kaptam). Ha túl száraz lenne a massza, apránként kevés vizet lehet még hozzá adagolni.
2. 6 db lapos, kerek pogácsát formáztam a masszából, amit felforrósított olajban kisütöttem, mindkét oldalát hagytam megpirulni.

A húspogácsákat egy-egy félbevágott buciba tettem, alaposan megpakoltam salátával, vékony karikákra vágott kígyóuborkával, lilahagymával, koktélparadicsommal, sajtszeletekkel, végül egy kis ketchupot nyomtam a tetejére. Isteni lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails