2013. január 20., vasárnap

Tejes-vajas kenyér sütőzacskóban



Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő (vagy 1 zacskó szárított élesztő)
3 dl tej
2 tk. só
1 tk. cukor
5 dkg puha vaj

Így készítettem:
1. A hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát dagasztottam, letakarva, langyos helyen duplájára kelesztettem.
2. Lisztezett deszkán átgyúrtam, kissé hosszúkásra formáztam, a tetejét éles késsel 5 helyen, átlósan bevágtam. 20 percig pihentettem, ezalatt újrakelt a tészta.
3. A sütőt előmelegítettem 190 fokosra.
A megkelt kenyeret vízzel alaposan lekentem, egy nagyméretű sütőzacskóba tettem, aminek a száját bekötöttem (levágtam a sütőzacskóból egy kb. 1 cm széles csíkot, ezzel kötöttem meg), a zacskót 4-5 helyen megszurkáltam hústűvel.
A zacskós kenyeret egy nagyobb tepsire tettem, ezzel együtt toltam be a sütőbe.
4. 45 perc alatt készre sütöttem (akkor jó, ha a teteje már szépen megpirult, az alja pedig kopogós, de nem sötét színű). Óvatosan kiszedtem a zacskóból, és rácson kihűtöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails