2010. szeptember 26., vasárnap

Kakaós fonott kalács


Hozzávalók és elkészítés:
60 dkg liszt,
4 dkg friss élesztő,
3 tojás sárgája
4 evőkanál cukor,
4 dl tej

Töltelékhez:
25 dkg margarin,
20 dkg cukor,
3 evőkanál kakaó (sütésre alkalmas)
3 tojásfehérje kemény habbá verve
2 evőkanál liszt és 1 csapott mokkáskanál sütőpor
A margarint a cukorral és a kakaóval kikevertem, s hozzáadtam a tojásfehérje kemény habját, majd 2 evőkanál lisztbe belekevertem egy mokkáskanál sütőport, s a krémhez adtam...

Az élesztőt, csipet cukorral és 2 dl langyos tejjel felfuttattam. A kenyérsütő üstjébe helyeztem az összes hozzávalókat, s 20 perc dagasztással elkészült egy jócskán lágy, majdnem ragadós tészta.
Lisztezett kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd amikor megkelt, három egyenlő részre vágtam. Egyenként kinyújtottam, s a tölteléket egyenlő részben elosztottam a kinyújtott tésztára, majd mint egy bejglit feltekertem.
Ezután összefontam. Kihúzható formát a sütő szélességéhez mérten húztam ki. A formát sütőfóliával béleltem, a kalácsot beletettem és ujra duplájára kelesztettem.
A sütőt 170 fokra előmelegítettem, a kalácsot 1 tojással lekentem és 35 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails