2010. október 20., szerda

Húsos leveles párnák


Hozzávalók: 8 db-hoz:
- Egy csomag leveles tészta
– 400 g sertés darált hús (vagy bármilyen hús)
– só
– bors
– pirospaprika
– hagyma
– fokhagyma
– 1 tojás
– zsemlemorzsa
– szalonna
– sajt

Elkészítünk egy fasírt szerű masszát (hús, tojás, só, bors, pirospaprika, sok-sok préselt fokhagyma, egy kis reszelt hagyma, szemlemorzsa) Zsemlét most nem tettem bele.
Egy keményebb masszát kel, hogy kapjunk. Viszont a fokhagyma és fűszerek ízesítését mindenki saját ízlése alapján készítse el. Ha kész és mivel a leveles tészta gyorsan átsül, a húst vagy tíz percre előpároltam, hogy ne maradjon nyers.
Vagy kétujjnyi szalonnát zsírjára pirítunk és rátesszük a húst. Egy kis vizet is adjunk hozzá, hogy ne égjen oda. Elég kb. tíz perc, az a lényeg, hogy a végén ne maradjon alatta nedvesség, hanem egy jó tölthető masszát kapjunk. Mivel megdinszteltük a húst, nem marad száraz a sütés után. Vagyis nekem nem.

A leveles tésztát lisztezett helyen vékonyra nyújtjuk. Az utolsó nyújtás előtt enyhén megszórjuk sóval és belepréseljük a tésztába. A nagy kockánkat kettévágjuk, majd még négybe. Az a lényeg, hogy nyolc darab hosszabb téglalapot kapjunk.
Az oldalait egy felvert tojással megkenjünk, egy kisebb maréknyi vagy kanálnyi húst teszünk az egyik szélére. Hajtunk rajta egyet, majd behajtjuk az egyik oldalát a hús alá és feltekerjük. A két szélét villával lapogassuk meg. A tetejét megkenjük tojással, majd megszórjuk sajttal.
Előmelegített sütőben készre sütjük. Én kb. 200 fokon sütöttem. Mikor megnőtt és jó piros a rajta sajt kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails