2010. június 23., szerda

Sárgabarackos rizsfagyi


10 dkg rizs
1,5 dl víz
pici só
2 dkg vaj
3,5 dl tej
fél vaniliarúd
6 t.k. cukor
1,5 dl tejszín
fahéj
3-4 t.k. sárgabarack lekvár
2 sárgabarack

A rizst a vízben, pici sóval elöföztem. Amikor elfött a víz, hozzáadtam a vajat, elkevertem benne, majd felöntöttem a tejjel. Kikapartam a vanila magocskáit, ezt is és a rudat is beletettem a tejbe. Cukroztam. (ha valaki édesebben szereti tehet több cukrot is). Addig föztem, míg a rizs megpuhult. Ekkor félrehúztam a tüzhelyröl és lefedve hagytam a rizst dagadni. Teljesen kihütöttem. Kivettem belöle kb. a negyed részét, a többit pürésítettem, majd hozzákevertem a félretett egészben hagyott rizst is. leheletnyi fahéjjal ízesítettem. A tejszínböl kemény habot vertem és óvatosan a rizshez kevertem. Azonnal a fagyigépbe kanalaztam. Kb. 35-40 perc után kisebb adagokban belecsurgattam a lekvárt és beleszórtam az apróra kockázott barackot is. Így kissé "márványos", csíkos maradt a fagylalt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails