2010. június 23., szerda

Utasellátoós csokirolád


Édes ostya (sütöben)

Hozzávalók:
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
5 dkg liszt
2 tojás fehérje

Az átszitált porcukrot és lisztet el kell keverni a vajjal és a tojásfehérjékkel. Evökanállal halmokat tenni egy sütöpapírral bélelt sütölapra; a kanál hátával szétlapítani és igyekezni, hogy lehetöség szerint kerek plecsniket kapjunk. 175°-ra elömelegített sütöben kb. 5 percig sütni. Amikor a szélei kezdenek kicsit pirulni, már ki lehet venni. Szintén gyorsan dolgozni: formára tekerni, valamilyen hengeres segítövel.


Párizsi krém

Hozzávalók:
2 dl tejszín
200 g jó minöségü étcsokoládé
2 e.k. cukor (én nem tettem bele)
10 dkg vaj

a tejszínt felmelegítettem, de nem forraltam. Beletördeltem a csokoládét (85%-os kakaótartalmút használtam) és felolvasztottam a tejszínben. Hagytam egészen langyosra, majd nem hidegre hülni. Hozzákevertem a vajat. Addig kevertem, míg elég sürü lett a krém. Hütöbe tettem, kb. 1 órára.

Csokirolád elkészítése:

A megdermedt krémet habzsák segítségével az ostyahengerekbe töltöttem.

Felolvasztottam bevonócsokoládét, fele-fele arányban ét és tejcsokisat, majd a megtöltött rolókat belehempergettem a csokoládéba. Egy nagy hústüvel beleszúrtam a krém közepébe, úgy emeltem ki a kész csokis rolókat és rácsra tettem lecsepegni. Így semmilyen nyomot nem hagytam a csoki bevonaton. Megvártam míg teljesen megdermedt a csoki és nem volt más dolgom, mint majszolni és majszolni és majszolni……………………. Azóta is majszolom. Tegnap óta semmit nem vesztett a roppanósságából, ugyanolyan finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails