2010. augusztus 17., kedd

Részeges töpörtyűs pogácsa


Hozzávalók:
1 kg liszt
5 dkg élesztő
10 dkg cukor
1 dl fehérbor
2 dl tej
3 dl víz
10 dk zsír
30 dkg töpörtyű

bors

Langyos tejbe 1 evőkanál cukrot teszünk,
bele morzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
Kenyérsütőgép üstjébe öntöttem a vizet, a bort, a felfuttatott élesztőt, a megolvasztott zsírt, a lisztet, cukrot, sót és megdagasztattam a géppel. Fél órát kelni hagytam, addig ledaráltam a töpörtyűt és megmelegítettem. Kinyújtottam a tésztát, megkentem a töpörtyűvel, daráltam rá borsot, és mint a beiglit, feltekertem, majd mind két oldalát felhajtottam. Fél órát hagytam megint pihenni, kinyújtottam és meghajtogattam. Ezt még kétszer megcsináltam. Kinyújtottam, kiszaggatam, tetejét tojással megkentem és forró sütőbe megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails