2010. augusztus 15., vasárnap

Reszelt túrós


A tésztához:
• 40 dkg liszt
• 15 dkg porcukor
• 25 dkg fagyos vaj
• 3 dkg (2 púpos ek) holland kakaó
• 2 tk sütőpor
• csipet só
• (1 tojás)

A töltelékhez:
• 50 dkg túró (ennél csak több lehet)
• 8 dkg fruktóz (15 dkg porcukor)
• 1 tojás
• sok citromhéj

Linzertészta-szerűségről van szó, ezért csak el kell morzsolni az összetevőket, aztán gyorsan összegyúrni. Én mindent belehalmoztam a dagasztógép keverőtáljába (a vajat felkockáztam), aztán egyes fokozaton hagytam, hogy az egész tészta morzsalékossá váljon.

1) Ha nem raktuk bele a tojást, morzsát kapunk.
2) Ha beleraktuk, össze fog állni a tészta.
Mindkét esetben a hűtőben éjszakáztassuk. Utóbbi módszer esetén a tésztát másnap le kell reszelni (négyoldalason a legnagyobb lyukú ajánlott). Ha kihagytuk a tojást, megspóroljuk a reszelést, de úgy crumble fizimiskája lesz.

A morzsa/reszelék kb. 55%-a megy egy közepes tepsi aljába (a tepsi mérete lényeges). Rá a túrótöltelék (külön fel szoktam verni a fehérjét), a tetejére a maradék tészta. 180 fokon kb. 25-30 percig sül. Frissen a legjobb, mert akkor a túrótól még nem nedvesedik át az omlós, roppanós linzertészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails