2010. július 20., kedd

Olasz gombaragu


60-80 dkg gomba friss vagy fagyasztott (konzerv sajna nem jó, már próbáltam)
3 szál sárgarépa
2 szál petr.gyökér
1 kicsi v. közepes v.hagyma
1 gerezd fokhagyma
piros paprika, só, bors, oregánó, bazsalikom, vagy olasz fűszerkeverék, 2-3 babérlevél
2ek. kethcup

tálaláshoz:
tejföl és reszelt trappista ízlés szerint.
És persze spagetti tészta. Én egy zacskóval szoktam kifőzni. Estére mindig elfogy.

Elkészítés: A répát és a gyökeret megtisztítjuk és lereszeljük. Én a durvábbik részén szoktam, de ha a gyerkőc idegenkedik meglehet próbálni a legkisebbre lereszelni. Kicsit pépesebb lesz.
Szóval a hagymát apróra vágom és megdinsztelem kevés olajon. Ezután rádobom a reszelt zöldséget és addig dinsztelem, míg levet ereszt. Utánna mehet bele a gomba. Ez is levet enged. Ezután lehúzom a tűzről, hogy amíg beleszórom az összes fűszert le ne égjen. Tulajdonképp mindegy hogy milyen sorrendben fűszerezzük a lényeg hogy ne hagyjunk ki semmit. Belenyomjuk a fokhagymát is. Felöntjük annyi vízzel, hogy majdnem ellepje. Lefedni nem muszáj, de néha rá kell nézni. Addig főzzük amíg a sárgarépa és a gomba megpuhul. Kb. 40-45 perc. Közben lehet kóstolgatni és ha valaki szereti bátran szórhat még bele olasz fűszerkeveréket. Rengetegszer csináltam már és szinte lehetetlen elrontani. Tálalásnál a gyerkőc annyi tejfölt és sajtot tehet rá amennyit csak akar. A lényeg már úgyis benne van a raguban. Én imádom ezt az egyszerű ételt, amit nem is biztos, hogy az olaszok egyáltalán ismernek. Remélem nektek is ízleni fog. Ígérem hamarosan képpel is illusztrálni fogom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails