2010. július 20., kedd

Pita kenyér 2.


A pita kenyeret eddig vettem, de nem nagyon voltam elragadtatva tőle, mert ha felmelegítette az ember akkor kiszáradt és olyan nem jó íze volt.
Találtam egy receptet, kipróbáltam és nagyon jó lett, nagyon finom volt még másnap is. Nagyon szép üreges lett a közepe.

Hozzávalók:
3 dl langyos víz
2 teáskanál só
2 evőkanál olaj
50 dkg finomliszt
1 teáskanál cukor
3 dkg élesztő

Ezt nem gépben kevertem és nem is ott kelesztettem.

Az élesztőt felfuttattam a 3 dl 1 tk cukorral elkevert vízben.
Ezt beleöntöttem a lisztbe és az olajat sót. Összedolgoztam kis idő alatt kézzel és duplájára kelesztettem kb. 1 óra alatt.

Ezután kicsit lisztezett deszkán elosztottam 8 egyenlő részre. Én mérni szoktam őket így biztos egyformák lesznek.

Kis gombócokat formázok belőlük és még 5-10 percig pihentetem őket.

Ezután kinyújtom őket kerekre és olyan 2-3 mm vastagra.

Letakarom őket a deszkán és még ott pihennek fél órát.

A sütőt 220 fokra előmelegítem és amikor elég meleg a sütő rácsra teszek 3-at és kb. 5-6 perc alatt készre sütöm őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails