2010. július 20., kedd

Tortadísz pillecukor-fondanból


14 dkg pillecukrot 2 ek vízzel, margarinnal kikent tűzálló tálba betettem a mikróba.
Elég nagy tálban kell olvasztani, mert többszörösére dagad melegítés közben.
Ezt fél percig melegítettem, megkavartam, majd újra fél percre betettem a mikróba.
Ezt mindaddig kell folytatni, amíg fel nem olvadt. Kb 2-2 és fél perc.
Amivel kavartam, azt is bemargarinoztam, mert nagyon nyúlik és ragad.
A színezőket a folyékony masszába kevertem.

28 dkg jól átszitált porcukor nagy részét ráöntöttem, összekevertem, a maradék cukrot kiszórtam a gyúrótáblára, ráöntöttem a pillés masszát, és elkezdtem kézzel begyúrni a cukrot.
Mindaddig kell gyúrni, amíg fel nem veszi az összes cukrot.
Ha túl kemény, hozzá kell adni még pici vizet, ha nagyon ragacsos, (nekem nem volt) akkor porcukrot kell még belegyúrni.
Ha jól formázható már a massza, belegyúrok kb. 1 dkg margarint, és pici cukrot.

Ügyelni kell arra, hogy a kéz, és a munkalap porcukros legyen mindig.
Lehet formázni, nyújtani, még színezni stb.
Hűtőben, légmentesen becsomagolva hetekig eláll.
Mikróban néhány pillanat alatt újra jól formázhatóvá válik.
Ebből az adagból 16-18 db nagy rózsa készíthető.
Egy közepes tortára, vagy 2 db cserép-torta bevonására is elegendő ez a mennyiség.
Ha folyékony festéket használunk, akkor porcukorral korrigálhatjuk a massza lágyságát, szerintem a porfesték jobb.
A már kész masszát pasztával a legjobb színezni.
Én sokféle színt gyúrtam be, sárgát, pirosat, zöldet, barnát, lilát, fehéret, amiből kevesebbre volt szükségem csak feleztem az alapanyagokat.
Érdemes kipróbálni, nagyon jó vele dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajánló

Related Posts with Thumbnails